اطلاعات پزشکی، صنعتی

اطلاعات پزشکی، صنعتی

اطلاعات پزشکی، صنعتی

اطلاعات پزشکی، صنعتی

چرا توصیه نمی کنید که سایتم را به جای راه اندازی بر روی دیتاسنترها ، در درون سازمان خودم راه اندازی کنم؟

خرید هاست و دامین برای راه اندازی سایت از اهمیت ویژه ای برخوردار است بنابراین در ادامه به ارائه برخی نکات در زمینه  ثبت دامین و هاست می پردازیم. برای راه اندازی سایت ابتدا باید یک دامنه ثبت کرده و پس از ثبت دامین خود به خرید سرویس هاست مورد نظر جهت بارگذاری اطلاعات وب سایت خود بر روی آن اقدام نمایید. دامنه ها بیانگر نام تجاری، نوع فعالیت و یا منطقه کاری شما است. نکته دیگری که لازم است به آن توجه شود اینست که با توجه به زبان برنامه نویسی وب سایت خود لازم است به خرید هاست لینوکس و یا خرید هاست ویندوز اقدام نمایید.

برای وب سایت هایی که دارای ترافیک بالا نیستند هاست نیاز آن ها را برآورده می سازد اما برای وب سایت های پربازدید ما دو انتخاب را پیش رو داریم: -  خرید سرور مجازی    -  خرید سرور اختصاصی

زمانی که شما اقدام به خرید سرور اختصاصی می کنید، تمامی منابع آن سرور در اختیار شماست و فقط شما از آن استفاده می نمایید اما با خرید سرور مجازی شما یک ماشین مجازی شده را بر روی سرور کنترل می کنید که ممکن هست تعداد زیادی محیط مجازی دیگر را نیز میزبانی کند. پس فقط شما نیستید که از سرور استفاده می نمایید. در سرور مجازی شما محدود به پلن هایی هستید که شرکت ارائه می نماید در صورتی که در سرور اختصاصی شما کنترل کامل را بر عهده دارید و می توانید از منابع و سی پی یو به تنهایی استفاده نمایید.

با توجه به توضیحاتی که داده شد قطعا سرور اختصاصی امکانات بیشتری نسبت به سرور مجازی در اختیار کاربر قرار می د هد اما شما باید توجه کنید که نیاز شما چیست ؟ اگر سرور مجازی پاسخگوی نیاز شما است لزومی ندارد برای خرید سرور اختصاصی هزینه کنید. چون قطعا قیمت سرور های اختصاصی نسبت به سرور های مجازی بیشتر است .

ایران وب سرور با پشتوانه نیروی کار متخصص مفتخر به عرضه هاست پرسرعت به اشخاص حقیقی و حقوقی می باشد.

 

پاسخ به این سوال روشن است. امروزه ، تمامی کارها تخصصی شده و حتی نمی توان ادعا کرد ، فردی که متخصص سرور و شبکه می باشد ، لزوما می تواند یک سرور وب را مدیریت کند! تخصص مدیریت سرور وب با مدیریت سایر سرورها متفاوت بوده و به عنوان نمونه ، تخصص آپاچی در لینوکس یا IIS در ویندوز، هر یک به صورت اختصاصی متخصص خود را می طلبد.

حتی امروزه ، وب سرورهای حرفه ای ، از قبیل LiteSpeed ، در دسترس کاربران بوده که با پرداخت هزینه های ماهیانه امکان سرویس دهی به کاربران را دارا می باشد. خود این وب سرورها تخصص خود را داشته و برای یک دیتاسنتر با میزبانی تعداد زیاد سایت ، معقول است که کارشناسان به صورت حرفه ای ، روی وب سرورها کار کنند. اما برای کارشناسان یک سازمان ، معقول نیست که مدت زمان زیادی را صرف آموختن و تسلط بر روی وب سرورهای جانبی نمایند ، هرچند خیلی حرفه ای تر باشند!

  • نکته : می توانید مقایسه سرورهای قدرتمند آپاچی در مقابل سرورهای LiteSpeed را در این صفحه مشاهده نمایید.

به دلیل میزبانی تخصصی وب سایت سازمانها و ارگانها و نهادهای نظامی و انتظامی در دیتاسنترهای معظم کشور ، بسیاری از هزینه ها برای دیتاسنترها معقول می باشد ، اما برای میزبانی یک سایت ، انهم در شبکه داخلی کار خیلی اقتصادی و حساب شده ای نیست. به عنوان نمونه ذیلا به چند نمونه اشاراه می گردد :

  1. با توجه به اعلام رسمی وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات ، ایران ، به عنوان چهارمین کشور جهان است که در معرض حملات سایبری قرار دارد و سایت های دولتی ، در راس این فهرست قرار گرفته اند. بنابراین در دیتاسنترها ، استفاده از فایروال سخت افزاری با هزینه های سرسام آور ، کار معقولی است ، اما در سرورهای داخل سازمانی خیر!
  2. سایت های اینترنتی عموما دچار حملات DOS، یا DDOS می باشند که برای مقابله با آن صرفا می بایست پهنای باند پشت سرور را تا 50 مگابیت بر ثانیه افزایش داد تا مانع از کند شدن بازدید در اثر بروز ترافیک مجازی شویم. این پهنای باند برای یک دیتاسنتر معقول است ، اما  برای یک سرور داخلی بسیار زیاد می باشد.
  3. DNS سرورهای دیتاسنتر میزبان سایت های این شرکت ، برای مشاهده از خارج از کشور و با عنایت به اینکه بسیاری از کاربران ایرانی ، آدرس دی ان اس های خود را بر روی سرورهای بین المللی معروف ست کرده اند ، بر روی یک دی ان اس سرور خارجی ست شده ، اما برای یک سازمان صرف نمی کند که صرفا برای میزبانی یک سایت ، دی ان اس سرور خارجی با پهنای باند زیاد راه اندازی نماید.
  4. حملات مخرب می تواند موجب کندی و کاهش مشهود کارایی شبکه داخلی سامان شما شود ، اما در دیتاسنترها ، با عنایت به قرارداد فیمابین با مخابرات ، در صورت بروز ترافیک غیر متعارف از سمت یک آی پی یا رنج آی پی یا حتی کشور ، امکان درخواست بستن روت از سمت آن آی پی ها وجود دارد ف در حالی که برای شبکه داخلی شما این قابلیت نیز در دسترس نمی باشد.
  5. طراحی دیتاسنترهای مختص وب با پلن دیتاسنترهای مختص میزبانی نرم افزارهای درون سازمانی متفاوت می باشد. پس برای شما به صرفه نیست که از متخصصین راه اندازی دیتاسنتر وب ، برای بازطراحی دیتاسنتر درون سازمانی تان استفاده نمایید.

ضمن اینکه می بایست توجه داشته باشید که مخاطبین سایت شما منحصرا در شبکه داخلی شما نمی باشند و در یک دیتاسنتر ، به دلیل میزبانی تعداد زیادی از سایت ها ، مشکلاتی از قبیل روتینگ و ... ، زودتر نمایان و مرتفع می شوند ، چرا که حتی اگر شما متوجه بروز اشکال برای سرور یا سایت تان برای مشاهده از طریق شهری دیگر نشوید ، سایر شرکتها و سازمان های استفاده کننده از خدمات دیتاسنتر ، متوجهع آن شده و اعلام می کنمایند. اما اگر سایت در سازمان شما راه اندازی شود و دسترسی به سایت ، برای کسانی از بیرون سازمان میسر نباشد ، دیرتر متوجه آن خواهید شد.

کلا ، با توجه به میزبانی سایت در دیتاسنترهای داخلی ، پینگ تایم خیلی پایین بوده و قابل توجه نمی باشد ، لذا ممکن است تمایل شما برای راه اندازی سایت در سرور داخلی ، به دلیل نزدیکی به نرم افزارهای درون شبکه ای شما از قبیل اتوماسیون اداری و ... باشد ، در این صورت نیز ، با عنایت به اینکه لاجرم ، سرور وب شما ، دائما به اینترنت متصل می باشد ، و پایین بودن پینگ تایم سرورهای داخلی ، طبعا ، تفاوت چندانی با سرورهای موجود در دیتاسنتر نیز نمی کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.