اطلاعات پزشکی، صنعتی

اطلاعات پزشکی، صنعتی

اطلاعات پزشکی، صنعتی

اطلاعات پزشکی، صنعتی

نکاتی پیرامون شست وشو و نگهداری حوله

از آنجاکه حوله ها ارتباط مستقیمی با پوست بدن دارند، درنتیجه تولید حوله با کیفیت مناسب، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کارخانه تولید حوله نیکو یکی از کارخانه های تولید انواع حوله است که در زمینه رنگریزی حوله یا به عبارت عامیانه رنگرزی حوله  نیز فعالیت می کند. این تولیدی حوله اصفهان با داشتن سابقه ای چندین ساله و درخشان، مفتخر به تولید انواع حوله با کیفیت مطلوب بوده و هست و همواره با درنظر گرفتن سلیقه و خواست مشتریان، به تولید حوله حمامی و   تولید حوله تن پوش می پردازد. با حوله نیکو در مطالعه این مطلب همراه باشید.

حوله از اقلام مهم بهداشتی به شمار میرود که مصرف مداوم و پر تکرار این محصول به صورت روزانه این ضرورت را ایجاب میکند که به کسب اطلاعاتی چند در مورد تامین بهداشت و نگهداری آن بپردازیم.

در ابتدا میبایست متذکر شویم که محل نگهداری حوله مهم ترین نکته قابل تامل برای حفظ بهداشت آن میباشد.این بدین معنی است که محیط های مرطوب و در مجاورت بخار آب همچنین محل های حاوی میکروب مانند سرویس بهداشتی اصلا محل مناسبی برای نگهداری حوله نمیباشد چرا که حوله قدرت جذب بالایی دربرابر میکروبها دارد همچنین قدرت رشد و تکثیر میکروبها در محیط های مرطوب فوق العاده بالا میباشد.فلذا شست و شوی حوله به تعداد دفعات مصرف و محل نگهداری ان وابسته است.

معمولا توصیه میشود که حوله های مورد استفاده خود را به صورت هفتگی مورد شست و شو قرار دهید همچنین اگر تعداد دفعات استفاده ان کم میباشد حداکثر میتوان 10-15 روز یکبار شست و شو انجام شود اما در صورت پر استفاده بودن شست و شوی سه یا چهار روز یکبار ان ها هم مناسب خواهد بود.

شست وشوی حوله اگر با ماشین لباسشویی انجام میگیرد میبایست به صورت مجزا و جداگانه از لباسهای دیگر صورت گیرد زیرا که ممکن است رنگ دهی سایر لباسها موجب تغییر رنگ حوله شود و یا میکروبهای موجود در سایر لباسها به حوله انتقال پیدا کند.

عموما میدانیم شست و شو با آب با دمای بالا در از بین بردن میکروبها تاثیر بسزایی دارد اما نکته قابل توجه اینجاست که این کار به صورت مداوم و درجه حرارت بالا موجب از بین رفتن بافت حوله , رنگ آن و افول طول عمر آن خواهد شد پس مقرون به صرفه نخواهد بود که هر بار حوله را با آب جوش شست و شو کنیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.